17/02/2016 | beleid | mobiliteit | GAS-boetes

Beleid: Mobiliteit | GAS-boetes

Opgelet: dit artikel lijkt al van een tijdje geleden te zijn. Dit is mogelijk niet de meest recente informatie over dit onderwerp.

Op de WV van 19 februari 2016 werd er gestemd over een nota rond de GAS-boetes voor verkeerd geparkeerde fietsen in Leuven.

Stad Leuven heeft een nieuw politie-reglement aangenomen. Ze hebben daar niemand voor geraadpleegd. Een van de opmerkelijkste zaken is dat er GAS-boetes zouden komen voor fout geparkeerde fietsen.

De LOKO AV heeft een aantal angsten. Wordt graveren zo niet afgeraden? De regels lijken erg vaag en inconsequent. Wat met misbruiken door politie en ambtenaars, die boetes opsturen zonder dat de fiets weg gehaald is? Veel studentenfietsen zijn minder waard dan de GAS-boete. Deze regelgeving lijkt diefstal en frustratie in de hand te werken. De gecentraliseerde fietsenstallingen lijken ook te klein en soms is het lastig om voor kort-parkeren om bijvoorbeeld te winkelen je fiets zo ver te moeten zetten. Mensen gaan ook bovendien meer en meer hun fiets net buiten de verboden zone plaatsen, en zo nieuwe overlastzones creëren.

Er worden ook ludieke acties besproken en bedacht die beter niet in het verslag komen. We blijven het dossier opvolgen en de opmerkingen meenemen!

17/02/2016 | beleid | mobiliteit | GAS-boetes

Beleid: Mobiliteit | GAS-boetes

Opgelet: dit artikel lijkt al van een tijdje geleden te zijn. Dit is mogelijk niet de meest recente informatie over dit onderwerp.

Op de WV van 19 februari 2016 werd er gestemd over een nota rond de GAS-boetes voor verkeerd geparkeerde fietsen in Leuven.

Stad Leuven heeft een nieuw politie-reglement aangenomen. Ze hebben daar niemand voor geraadpleegd. Een van de opmerkelijkste zaken is dat er GAS-boetes zouden komen voor fout geparkeerde fietsen.

De LOKO AV heeft een aantal angsten. Wordt graveren zo niet afgeraden? De regels lijken erg vaag en inconsequent. Wat met misbruiken door politie en ambtenaars, die boetes opsturen zonder dat de fiets weg gehaald is? Veel studentenfietsen zijn minder waard dan de GAS-boete. Deze regelgeving lijkt diefstal en frustratie in de hand te werken. De gecentraliseerde fietsenstallingen lijken ook te klein en soms is het lastig om voor kort-parkeren om bijvoorbeeld te winkelen je fiets zo ver te moeten zetten. Mensen gaan ook bovendien meer en meer hun fiets net buiten de verboden zone plaatsen, en zo nieuwe overlastzones creëren.

Er worden ook ludieke acties besproken en bedacht die beter niet in het verslag komen. We blijven het dossier opvolgen en de opmerkingen meenemen!